michellemiezenbeek.reismee.nl

In Chios

Gisteravond ben ik op Chios aangekomen. Na een overstap in Athene en daarna nog een korte vlucht met een propeller vliegtuigje. Eerst nog een tijdje op het vliegveld hier gewacht, samen met een andere jongen die op dezelfde lift wachtte en dus ook hetzelfde ging doen als ik. We belandde meteen op de open avond van de high-school, terwijl het ondertussen ook al donker was geworden. Een hele hoop indrukken en nieuwe gezichten en namen. Vrijwilligers amper te onderscheiden van buren en studenten. Om 10 uur naar mijn appartement, waar ik met nog een ander meisje slaap in een stapelbed. In onze kamer zijn nog twee bedden vrij. We zijn totaal met 8 denk ik. Verder een oud appartement maar het uitzicht is heel mooi. Niet heel goed geslapen door allemaal nieuwe geluiden en anderen die 's nachts thuiskomen. Vandaag was een vrije dag waarin ik iets van de stad heb gezien, maar meer over mijn werk hier kan ik nog niet echt vertellen dus. Het is ook nog een grote verrassing wat ik morgen doe en hoe laat ik ergens moet zijn. We merken het wel. Ik weet wel al dat ik op de 'primary school' sta en komende week op 3 dagen 3x heen en weer loop naar kamp Souda om de kinderen te halen en te brengen. 'S ochtends de jongste (6-9), 's middags de iets oudere (9-11).

Wat achtergrond info dan maar: https://m.facebook.com/refugeeeducationchios/?locale2=nl_NL

https://mobile.twitter.com/hashtag/chios (algemene situatie op het eiland, kan confronterend zijn)

https://www.google.nl/amp/nos.nl/googleamp/artikel/2163968-dit-griekse-eiland-toont-noodzaak-en-falen-van-turkijedeal.html (nieuwsuur over de Turkije deal en de situatie na een jaar op oa Chios)

Reacties

Reacties

Nienke

Leuk mies de eerste indrukken en foto's! Benieuwd naar hoe deze week gaat! Veel plezier! Liefs

Mam,

Klinkt wel gezellig allemaal daar! Veel plezier en lieve gr????

Nicolet

Spannend!!!, wel leuk, vroeg daar ook geweest met eilandhoppen met twee vriendinnen.

Tamar

Hoi Michelle wat goed dat je dit soort vrijwilligerswerk doet. Alle beetjes helpen en op deze wijze kunnen wij de wereld een stukje beter maken. Succes met je werkzaamheden. Ik heb mij aangemeld voor je updates. Groet Tamar

Mirjam

Leuk om je te volgen met wat je allemaal doet. Heel veel succes . Je bent goed bezig xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!