michellemiezenbeek.reismee.nl

Laatste dagen Denemarken

Zo, dat is alweer lang geleden. Ik wilde eigenlijk nog een verhaal typen voor ik in de bus terug naar Nederland zou stappen. Dat is niet gelukt, wat waar moest ik beginnen? Ik heb zoveel gedaan, veel weggeweest en het erg druk gehad. Allemaal in positieve zin dan.

Zaterdag (ondertussen alweer bijna 2 weken geleden) zijn we met de taalklas naar 'den gamle by' (de oude stad) geweest. Dit is een soort museum over hoe ze vroeger in Denemarken leefden. Het lijkt een beetje op het zuiderzee museum. Er lopen mensen in klederdracht, je kunt oude groentes proeven, oude spellen spelen, oud speelgoed bekijken en de huizen/ pleintjes en winkeltjes laten zien hoe het eruit moet hebben gezien. Dit was erg leuk, ook om veel mooie en gekke foto's te maken.

Toen we het wel gezien hadden, zijn Mariana (Portugese huisgenoot), Athina (uit Griekenland) en ik naar de campus van Ã…rhus gegaan (Athina woont hier). Er zou hier 's Avonds een zomerfeest zijn waar de hele taalklas ook heen zou gaan. Omdat je voor de bussen binnen de stad een veel goedkoper ticket kan gebruiken dan wij hebben (voor lange afstanden), zijn we ondertussen bijna ervaren zwartrijders geworden. Dit ook niet zonder spanning, ik hou er echt niet van. Bij Athina hebben we lekker gekookt en ons vermaakt tot het avond was. Op zaterdagavond om 7 uur een supermarkt zoeken die open is, is erg moeilijk in de buitenwijk van Ã…rhus (Brabant, dat ligt dus niet alleen in NL). Na veel heen en weer gereis met de bus uiteindelijk een supermarkt gevonden. Daarna omgekleed en de tijd vol gemaakt met karaoke zingen (er was toch niemand in huis, dachten we... Athina vertelde ons dat een huisgenoot ons gehoord had en zijn oordoppen maar in had gedaan.. Oepsie..). Daarna naar de party.

In Randers zijn we op zoek gegaan naar een stukje natuur. Dat hebben we ook gevonden en we kwamen uiteindelijk bij een klein haventje. Hier was ook een klein cafe, misschien alleen voor de mensen van de haven, maar het was een mooie plek en we besloten wat te gaan drinken daar. Even later komt de (wat oude) barman met 3 biertjes aanlopen: 'alstjeblieft'. Die plek onthouden we maar! Daarna wat eten gehaald in de stad en doorgegaan naar de feesttenten (nog steeds festival). Hier waren bandjes van een of andere muziekopleiding aan het spelen. Erg gezellig. Deze dag hebben we een beetje zonder tijd geleefd en gewoon gedaan waar we zin in hadden.

Maandag was de dag dat ik met de bus naar huis zou gaan. Eerst met mijn tassen naar de taalcursus en daarna met Mariana, Joana en Athina in de stad wat gaan eten en daarna koffie drinken om de tijd te doden. Uiteindelijk heb ik hen op de bus gezet en ben ik zelf nog een uur gaan wachten. De busreis was wel oke. De rijstijl van de buschaffeur en de wclucht die door de airco door de hele bus werd verspreid niet meegerekend :)

Gister ben ik terug gekomen van zomerkamp. De kinderen zijn allemaal ontzettend lief geweest en ik heb het erg leuk gehad. Lekker indiaantje gespeeld. Ben nu wel erg moe trouwens, maar goed, misschien dat ik dan morgen wel in de bus kan slapen. Al mijn spullen zitten in de was en kan ik daarna gewoon weer inpakken. Straks nog even wat dingen in de supermarkt halen die hier 3x zo goedkoop zijn. Ja, Denemarken is een duur land.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!