michellemiezenbeek.reismee.nl

Stage en vakantie

Dat is lang geleden he? Pff.. Ik ben bang voor jullie dat het weer een veel te lang verhaal gaat worden, sorry.

Het begon ermee dat ik naar een klasgenoot (Kirsten) ging, hier zo'n uurtje met de bus vandaag. Zij is in de 40, heeft 2 kinderen en een heleboel huisdieren. Ze had ons uitgenodigd om langs te komen, te blijven eten, slapen en de volgende dag mee te gaan naar een of andere hondentest. Omdat wij alle drie een hond thuis hebben zitten, dacht ze dat dit wel leuk voor ons zou zijn. Ik had geen idee wat ik me moest voor stellen bij een hondentest? Maar het leek me wel gezellig en het is weer even wat anders dan school en lege dagen, dus ik ben gewoon gezellig meegegaan. Erg leuk en Kirsten is echt een hele zachte vrouw. Zij is ook degene die zich over ons bekommerd tijdens de lessen. Erg leuk dagje dus, hoewel we voor die hondentest wel om 5 uur op moesten..

De dag erna was de dag om naar Varde te gaan voor mijn stage. Doodeng. Ik had 's middags mijn treinkaartje al geregeld. Dat is namelijk zo handig hier met die kaartautomaten die alleen Deense bankpasjes slikken of muntjes.. Maar een treinritje van 2 uur is niet met muntjes te betalen (193 kronen). Ze hebben hier geen loket, nee je moet je kaartje dan maar in een soort ‘AH-to-go' kopen en lang in de rij staan daarvoor. Maar goed, ik was dus helemaal goed voorbereid om in de trein te stappen. In Vejle stond Bente samen met haar dochter + vriendin op mij en haar zoon te wachten (die blijkbaar in dezelfde trein als ik zat). Daarna gingen we haar dochter + vriendin naar de ‘boardingschool' brengen. Heb ik dat ook weer gezien hier. Maar het is wel gek hoor, die meiden zijn amper 14 en wonen daar. Het is ook een speciaal terrein voor allemaal kinderen van die leeftijd, 10e klas, dus voor 1 of 2 jaartjes en er wordt goed voor ze gezorgd. Daarna nog een heel eind rijden naar Varde. Mooi huisje hoor, alles gelijkvloers, maar ze hebben toch ruimte genoeg hier in Denemarken. Ik kreeg de kamer van de dochter, nu die er toch niet was.
Drie dagen lang een druk programma gehad, 's ochtends voorlichtingen voor mensen met burn-out of we hadden ‘after-birth gym' (Heel leuk al die kleine baby's in het midden en de moeders maar bekkenbodemspieren/ balans en buikspieren trainen). 's Middags hadden we dan cliënten in haar eigen praktijk aan huis en 's avonds moesten we ook weer ergens heen. Druk dus, de vader en zoon amper gezien, maar het was echt een hele ervaring. Heel veel gepraat over haar ervaringen, wat er gebeurd maar ook algemene dingen. Ik heb nou eindelijk een beetje door wat ik allemaal aan het leren ben en waarvoor.. Valt iets meer op zijn plaats.

Woensdagavond ging ik van Varde door naar Fredericia, een andere klasgenoot. Ze heeft 2 zoons, maar die waren allemaal ergens anders dus ik had slaapkamers voor het uitkiezen ;-) Zij heeft zo'n 17 jaar geleden voor negen maanden stage gelopen in Hengelo en spreekt een mini-beetje Nederlands. Ook daar erg gezellig, halve avond gewoon gepraat. De volgende dag vroeg eruit en naar een Deense kindercrèche. Mijn klas had niet zo'n stage als wij, maar die moesten een weekje kinderen observeren en omdat wij die speciale stage hadden, hoefden wij maar 1 dagje mee gewoon om te kijken. Lastig hoor, ik wilde met die kinderen praten en spelen, maar hoe? Zij beginnen vrolijk Deens tegen mij, ik gebrekkige steekwoorden terug. Gelukkig lijken sommige Deense woorden enorm op Nederlands en kom ik er wel uit. Valt best veel te zien nog als je een beetje oplet. Daarna eindelijk weer naar huis. Dit was een erg leuke week, maar ook wel heel intensief en dan is het ook heerlijk om weer thuis te komen.

Vrijdag naar Arhus gegaan om Anne-Xander van de bus te halen. Eindelijk :) Ook meteen daar in een biologische supermarkt vleesvervangers gekocht (de enige winkel die dat heeft in de ‘buurt')'s Avonds bij Jan en Kamila in hun nieuwe huisje gegeten met zijn alle. Zondag naar Regnskov geweest (tropische dierentuin hier), Gefietst, op zoek naar Randers Storecenter, wat eindigde in een regenbui en bijna verdwaaldheid, niet gevonden dus. Langs de rivier gelopen, met harde tegenwind, bah.. Wedstrijd Denemarken - Portugal gekeken. Mariana en Joana stonden midden in de Deense kroeg het Portugeze volkslied mee te zingen - zo maak je geen vrienden :p

Zaterdagavond een keukenavondje gehad met Mariana. Na keihard hersenwerk om onze verslagen op tijd in te leveren hebben we eerst een film gekeken en daarna hadden we beiden ongelooflijk zin om te koken, maar wat? Het is uiteindelijk een preitaart geworden met als toetje een Deense appelcrumble en muesliscones, gewoon een soort high-tea maar dan tot middernacht, met gitaarmuziek, gekke foto;s, ouders die tussendoor op skype bellen. Gewoon relaxt avondje met zijn drieën (Cip, Roemeen uit ander blok vergezelde ons).

Nu heb ik vakantie en echt gewoon niks te doen. Hoe moet ik mijn dagen invullen? Mijn fiets staat momenteel bij de fietsenmaker, helaas. Maar ik overleef het wel. (Nieuwe fotootjes in het album 'Randers', onderaan)

Reacties

Reacties

Carola

Heey michelle, wat leuk om een verhaal van je te lezen! volgens mij heb je het wel naar je zin ook daar:D Wel balen dat je niet weet wat je moet doen in de vakantie.. Zijn je medestudenten ook thuis? Misschien moet je samen een leuke vakantie maken:p have fun! xx

Marlon

Leuk verhaal weer :D
Ga gewoon lekker naar Hjørring! hartsikke gezelig daar, bedden en fietsen zat en er is zooo veel te doen! In ieder geval woont je leuke familie daar :)

Nienke

Hee Michelle!
Leuk die stage! Lijkt me mooi om te zien hoe het in het werkveld is, heb je ook een beter beeld bij wat je aan het leren bent! Leuk!
Kom je de vakantie een beetje door? Ik hoop het!
Ik kom zo en zo dat weekend in November denk ik! Mam kijkt nog of ze mee kan en anders kom ik zelf!
Dus tot snel! Liefs! Nienke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!