michellemiezenbeek.reismee.nl

Halloween!

De vakantie is weer voorbij en we moeten weer hard aan de slag. Ja echt, want Manja (onze contactpersoon) heeft ons weer een lijst met een heleboel extra lessen gestuurd. We hebben nu vooral veel lessen met de klas die in september begonnen is. Hierin zitten een aantal jongeren waar we leuk contact mee hebben, meer dan met onze basisklas eigenlijk. Wel een beetje pech deze week: 2 ochtenden stonden we op school voor niks omdat de docent ziek was.. Dit waren ook precies de ochtenden dat ik in mijn bed lag en dacht: pff ik wil niet vandaag.

Gelukkig zijn de studenten hier zo gemotiveerd dat ze zelf hun les maken als er geen docent is, dus komen we niet helemaal voor niks. Vrijdag heb ik me samen met Mariana en ene jongen uit die klas een uur vermaakt in een zaal en daarna zijn we door de stad gaan lopen. De mensen staan hier 's ochtends voor de deuren van de winkels te wachten tot ze open gaan. Is een beetje een gek gezicht. Daarna hebben we warme chocolademelk gedronken bij die jongen thuis en daar gewoon gehangen. Best erg, maar we weten zijn naam niet, haha.

Vrijdagavond was het hier in de stad Halloween. Alle winkels waren open tot 9 uur (heel uitzonderlijk), een aantal winkels had speciale halloweenkorting en er waren overal verkleedde mensen, pompoenen, lichtjes, een vuurspuwer, spookhuis en je kon een ritje maken met paard en wagen. Samen met Jan en Kamila zijn we daar heen geweest. Daarna was er een Halloweenfeest in het blok naast ons blok, dus snel naar huis om ons te schminken. Ik heb een nieuwe roeping gevonden: met was littekens maken. Terwijl ik gaten in hoofden aan het schminken was, kon ik er zelf amper naar kijken, bah! Voorbeeldje:

Zaterdag was het Halloweennacht in de dierentuin hier, regnskov. Eerst hebben we taart gegeten bij Jan en Kamila en daarna daarheen. Wisten wij veel dat we een zaklamp mee moesten nemen, kortom, zoveel hebben we niet gezien. Wel heb ik me heerlijk vermaakt met de vleermuizen die om je hoofd vliegen (of tegen je aan). Kamila en Joana bleven gillen en Jan durfde de grot amper in.

De taalcursus is ook begonnen, eindelijk. Op dinsdag en donderdag heb ik van half 6 tot 8 les. Precies onder etenstijd, hebben ze goed gepland. Maar de les is wel leuk. Ik denk dat ik nog steeds wel een beetje voorlig op deze groep, maar gelukkig zijn het niet helemaal beginners meer. Zelf ben ik een Deens boek aan het lezen: ‘Den store bog om Viggo vampyr' (het grote boek over Viggo vampier). Ik moet zeggen, ik begrijp er nog best veel van.

Ik kom niet toe aan de dingen die ik eigenlijk zou moeten doen; verslag schrijven voor docent uit NL, artikelen lezen over de geschiedenis en basis van de vakken die we hier leren, spieren leren, kamer opruimen. Wat ik dan de hele dag doe? Tsja, geen idee, boek lezen, thee drinken, taart/koekjes bakken, naar buiten.. De leuke dingen!

Reacties

Reacties

Els

Je klinkt opgewekter dan een tijdje geleden Michelle!
Altijd beter om niet aan dingen toe te komen dan echt niet te weten wat je met je tijd moet doen, vind ik dan. En het lijkt erop dat dat voor jou ook geldt :).
Liefs!

Ivanka

Inderdaad! Ik sluit me bij Els aan. het klinkt een stukje positiever. Gewoon in een goede bui geschreven dit :)
En wow; die wond! Holy crap, eng! Super tof!!
Doe jij maar gewoon waar je zin in hebt, verslagen komen altijd wel goed bij je. Nu of later ;)

Nienke

Hee Michelle!
Een vrolijk verhaal! Klinkt goed!
Ben blij dat je nu meer te doen hebt voor school! En leuk dat je nog een taalcursus gaat doen!
Tot snel! Hoop dat we deze week kunnen boeken!
Liefs! Nienke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!