michellemiezenbeek.reismee.nl

Ik leef nog hoor..

Dat is lang geleden! Maar geen paniek, ik leef nog hoor. Goed, waar te beginnen..

Twee weken geleden was het examenweek hier, dus voor alle klassen toetsen en voor de 3e jaars een praktijkexamen. Wij moesten hierbij zijn als cliënten. Het is echt gek, maar als ik dit op mijn examen zal doen, ben ik gezakt.. Hoe verschillend opleidingen kunnen zijn. De vormgeving is wel hetzelfde, maar de invulling is toch anders. Deze week hadden we ook een interview en fotoshoot met iemand van school, dit komt op de site om erasmus in Denemarken te promoten en in het tijdschrift voor psychomotorische therapeuten hier. Leuk! Ik word nog eens beroemd :)

Helaas was ik die week ook een beetje ziekig. Ik ben twee weken alleen maar moe geweest. Daarbij dan nog een paar dagen kwakkelend ziek. Ik geef de schuld aan het weer. Als het hier alleen maar grijs, grauw en koud is, heb je ook gewoon nergens zin in. Toch wel geprobeerd elke dag in beweging te komen en het weer te trotseren. Wel ben ik lekker een paar dagen thuis gebleven, lekker uit(bij)slapen, scones bakken, rustig aandoen.

Terwijl er bij jullie in Nederland kinderen met lampionnen aanbelden en liedjes zongen, hebben ze hier in Denemarken ook Sankt Mortens aften (grofweg ook sint maartens avond). Dan gaan ze niet langs de deuren, maar eten ze gezellig met zijn alle eend. Wij dus ook. We hadden afgesproken bij Jan en Kamila, zij hadden de eend en aardappeltjes, Mariana iets vegetarisch/ groente, Joana de sla en ik als toetje een chocolate cheesecake. Gezellig avondje dus. De dag erna nog gezelligheid bij Daniel thuis (Deense vriend Mariana). Ik voelde me niet lekker en had gepland om dan toch maar een uurtje te gaan, maar ik lag pas om 2 uur 's nachts in mijn bed. Ach ja..

Afgelopen woensdag kwamen mijn moeder en Nienke hier langs. Veel gelopen, geshopt, zelfs nog een dagje gefietst en vaak lekker koffie gedronken. Met zijn drieën op mijn kamertje geslapen. Overdag matrassen tegen de muur, 's nachts alles aan de kant en was de grond een groot matras. Lekker knus dus.

Vandaag is Mariana jarig. Vannacht hebben we al voor haar gezongen, ballonnen opgeblazen en klein stukje taart gegeten. Vanavond gaan we met z'n alle eten en daarna is het wekelijkse disco hier, waar we haar verjaardag verder gaan vieren. Eigenlijk vliegt de tijd he.. Over 3.5 week moeten we afscheid nemen van elkaar. Best gek, 5 maanden lang doe je alles samen en vervolgens ga je gewoon weer terug naar je eigen huis/land en zie je elkaar lange tijd niet meer... het gekste nog: in januari ben ik hier nog 3 weken.. zonder hun, dat zal ook wel even wennen zijn hoor.

Ow, laatste ding. We hebben sinds deze week een nieuw vak: fysieke training. Nou, ik hoef me in ieder geval niet meer druk te maken over dat ik beweging moet gaan zoeken. Gister hebben we 2 uur lang non-stop gesport. Rondjes rennen, springen, circuittraining, alles gericht op conditie en daarna nog even spiertraining.. Pff.. ik heb bijna nooit spierpijn, maar mijn kuiten nu.. auw.

Ik zal proberen wat vaker wat te laten horen :)

Reacties

Reacties

Carola

Leuk om weer te lezen! Volgens mij heb je het nog steeds naar je zin! Al zin in het tweede semester? (ik niet echt als ik hier zit:p haha), veel plezier nog!
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!