michellemiezenbeek.reismee.nl

'I'm driving home for Christmas..'

Ja.. Vanmiddag stap ik de bus in en verlaat ik Denemarken voor twee weken. Morgenochtend vroeg zal ik weer een Nederlander zijn!

De laatste dagen waren eigenlijk best gek. Hoewel ik mijn tas aan het inpakken ben, heb ik nog niet het idee ook echt weg te gaan, maar dat komt wel als ik zo voor de bus sta en afscheid moet nemen van Mariana en Joana. Gister heb ik ze allebei getroost.. Een lag half wezenloos in haar bed, heeft het moeilijk, tsja, wie neemt er nou een Deens vriendje? De ander brak rond half 3 vanacht..

Donderdag zouden we een feestje met de klas hebben, wat dan deels het afscheidsfeestje voor hen zou zijn. We kregen een paar dagen van te voren een mailtje dat het om half 4 zou zijn. Wij stonden daar (op zijn Portugees) om kwart over 4, niemand meer.. Bleek dat ze om 1 uur al waren begonnen, omdat we toen toch allemaal vrij waren, Ons konden ze niet bereiken en wij wisten van niks. Geen afscheidsparty dus..

Gister zijn we uit eten geweest met de groep vrienden hier, daarna pool gespeeld, voor het eerst. Laten we zeggen dat ik daar niet helemaal voor gemaakt ben, maar het wordt steeds beter. In het blok naast mijn blok hier op de campus hadden ze ook een christmasparty. Toen we daar aankwamen was er bijna niemand meer. We hebben maar een soort eigen party gehouden. Voor mij maakt het niet zoveel uit, ik kom terug, zie mijn klas weer, zie de mensen van de residence hier. Maar ik kan me voorstellen dat het voor hen moeilijk is om niet echt afscheid te kunnen nemen.

Vandaag gaan we naar de hertenkamp in Arhus en dan laten ze mij daar bij de bus achter. tenminste, dat was het plan. Geen idee hoe laat iedereen hier uit zijn bed komt rollen en dan zijn ze allemaal nog druk omdat ze ook moeten inpakken. Ondertussen ken ik de Portugese gewoontes...

Dus.. morgen ben ik thuis :) gelukkig heb ik tijd genoeg in de bus om om te schakelen en mijn plannen voor komende dagen op een rijtje te zetten.

Tot snel!
Liefs, Michelle

Reacties

Reacties

Ivanka

Sterkte met het moeilijke afscheid!
Uitkijkend naar het moment van platknuffelen in Nederland. Goede reis, dat hij maar snel mag zijn!

PeterM

Driving home for Christmas, with a thousand memories.

Mies, sterkte met het afscheid van de meiden. En ik hoop dat je een goede reis hebt. Zie je morgen!!

Nienke

Hoi lieve Michelle!
Super dat je naar huis komt voor Kerst!
Ik zie je morgen middag, kom lekker even bij morgen! (of vandaag eigenlijk, want je leest dit vast morgen pas want je zit nu al in de bus!
Liefs! Nienke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!