michellemiezenbeek.reismee.nl

Het einde...

Zo, dit is het dan, het einde! Het einde van een superleuke, leerzame, avontuurlijke, spannende en ontspannende, koude, fijne, soms eenzame, fantastische tijd in Randers.. En hoewel ik soms erg uitkeek naar dat eind, ben ik er nu nog niet aan toe. Mijn kamer staat op het moment op zijn kop, maar er is eerlijk gezegd nog weinig ingepakt. Ook heb ik nog niet echt beseft dat ik morgen in de auto stap, mijn kamerinhoud inlaadt en Randers verlaat. Mijn kamer, die mijn thuis was afgelopen 5,5 maand blijft eenzaam en leeg achter. Gek, ik zie het nog niet voor me.

Deze week heb ik gewoon lessen gevolgd en lekker niet ingepakt.. Doe ik wel de laatste dagen dacht ik - de laatste nacht dus. Maandag was mijn verjaardag. Eerst heb ik mezelf een uurtje langer uitslapen gegund (ik had gewoon amper geslapen die nacht). Mijn klas heeft een Deens verjaardagsliedje voor me gezongen en 's avonds heb ik wat mensen uitgenodigd om mijn cakejes op te komen eten. Hoewel ik ook gewoon mijn kamer schoongemaakt heb enzo, was het meer een gewone dag, maar dat maakt niet uit.

Vandaag had ik toegepaste anatomie. Niet mijn favoriete vak, ik volg het wel, maar weet gewoon niet meer waar de spieren liggen waar ze over praten. Dat was dus 3 uurtjes stilzitten en proberen niet in slaap te vallen. Niet echt heel leuk als laatste lesuren. Daarna had mijn klas een verrassing voor me, het typisch Deense ‘hygge', dat dus in een woord ‘gezelligheid' ‘koffie/thee' en ‘cake' betekent. Speciaal voor mij hadden ze dus cake gebakken :) Daarna kwam het moment van afscheid. Toch best lastig. Eenmaal thuis heb ik heel snel geprobeerd de collage die ik voor Jan en Kamila had gemaakt onder plakplastic te plakken, maar door tijdnood stond Peter al eerder voor de deur, want we zouden gaan zwemmen (ook nog even tussendoor). Na 3 kwartier baantjes zwemmen (pff, die gozer zwemt sneller dan ik) snel weer naar huis, want ik moest nog naar de administratie voor wat dingen, collage afmaken en naar Jan en Kamila want daar zou ik gaan eten. Rennen en vliegen dus.

Eigenlijk zou ik nu naar de disco gaan hier op de campus met alle mensen waar ik nog afscheid van moet nemen. Maar helaas is die gesloten vanwege vandalisme door dronkenlappen vorige week, dus zit ik op mijn kamer, ruim ik dozen in en ga ik denk ik zo nog even buurten hiernaast om toch nog afscheid te nemen.

Dat is dan het einde....
.... maar pas het begin van mijn herinneringen! :)

Reacties

Reacties

Els

... en ook nog even snel tussendoor een blog schrijven! Succes met inpakken & afscheid nemen.

Het zal hoe dan ook raar zijn om morgen de deur achter je dicht te trekken, maar inderdaad, vanaf dan ga je (meestal) alleen nog maar de leuke dingen onthouden, dus dat is goed nieuws :-)

Liefs, Els

Nienke

Mooi Michelle!
En welkom thuis alvast!!
Tot zondag!
Dikke knuffel!

astrd

een super ervaring rijker, op alle fronten weer wat geleerd, en voor jezelf,
You did it! ! Je mag trots op jezelf zijn!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!