michellemiezenbeek.reismee.nl

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Michelle

Reacties

Reacties

Julie

hey,

ik vertrek zaterdag (1 oktober) naar Denemarken voor vier maand. sinds jij er reeds geweest bent, kun je mij dan iets meer vertellen over de maatschappelijke zorg in Denemarken (sociale zekerheid en bijstand)??

Heb jij ook een soort van portfolio moeten opstellen?

Mvg, Julie

Michelle

Ik ga als erasmus student, dus heb geen portfolio hoeven maken.
In Denemarken moet je een cpr-nummer hebben, hiervoor ga je naar de Danisch office (in grote steden, ik weet niet waar je heen gaat..?), moet je wat formulieren invullen. Na een paar weken krijg je een brief met een alien-ID. (jaja.. leuk die Denen ;)) Daarmee ga je naar de gemeente (Borgerservice) en dan sturen zij de yellow-card naar je op in 2 weken ofzo. Met de yellow-card kun je naar de dokter en dat soort dingen. Met je internationale zorgverzekeringskaart kun je voor spoed enzo ook altijd terecht.

Over bijstand weet ik niks. Ik krijg studiefinanciering vanuit NL en mag dit dus niet van de Deense overheid nog een keer krijgen, maar ze doen hier wel aan dat soort dingen.

Succes.. Wat ga je in Denemarken doen?

Julie

Hoi,

ik ga als Erasmusstudent naar Aarhus :)
ik verblijf in Aarhus maar ik zal mijn laatstejaarsstage in Galten doen, niet zo ver van Aarhus. Daar zal ik 4 maand werken in een kinderdagverblijf. Ik moet wel een heel portfolio aanmaken voor school. Stom maarjah, weer zo'n stomme Belgenregel ^^

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!